L’Agència de Suport i Serveis a les Entitats programa trimestralment un seguit de cursos i tallers per als membres de les entitats mataronines. Per poder gaudir-ne, és requisit indispensable que l’entitat estigui registrada al Registre Municipal d’Entitats sense ànim de lucre de l’Ajuntament de Mataró. Per aquest segon trimestre hi ha cinc cursos i tres tallers. L’oferta formativa és de caràcter gratuït, i cal inscripció prèvia per participar-hi

El catàleg formatiu del segon trimestre inclou formació en els àmbits de l’organització d’esdeveniments, gestió d’emergències, edició de cartells, primers auxilis i captació de fons, entre d’altres. L’objectiu de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats és millorar la gestió del dia a dia de les entitats i capacitar els seus membres en diferents àrees de coneixement. L’oferta formativa és de caràcter gratuït, i cal inscripció prèvia per participar-hi.

La programació s’elabora tenint en consideració les demandes expressades per les mateixes entitats. A través del correu electrònic participacio@ajmataro.cat les entitats poden comunicar les seves necessitats formatives. Paral·lelament, la programació també contempla les necessitats detectades per part de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, servei que actua d’interlocutor entre les entitats i l’administració local. A més a més, les noves tecnologies juguen un paper protagonista en la programació formativa, ja que gran part dels tallers es realitzen a través d’ordinador.

L’oferta formativa programada per al segon trimestre inclou aquests cursos/tallers:

Gestió d’emergències, 10 i 17 de febrer

Formació per conèixer què hem de fer i com ens hem d’organitzar entre els membres de   l’entitat si ens trobem amb alguna emergència en el local de l’entitat o en   l’equipament on es      fa activitat. Es donaran les eines sobre com evacuar correctament un espai.

Organització d’esdeveniments en clau comunitària, 24 i 26 de febrer i 2 i 4 de març

Taller per conèixer què s’ha de fer per organitzar un esdeveniment a Mataró. Formació per aprendre com millorar l’organització d’esdeveniments, com organitzar-los des d’una perspectiva comunitària. Aquest curs també servirà per conèixer i resoldre dubtes sobre les normatives existents i els tràmits a tenir en compte a l’hora d’organitzar un esdeveniment a la ciutat.

Aturada cardíaca, 5 de març

Els objectius de la sessió divulgativa i pràctica són: explicar la cadena de la vida i la importància dels 5 minuts d’or, instruir en l’aplicació de tècniques de Suport Vital Bàsic i instrumentalitzat segons protocols de referència vigents, conèixer el funcionament de l’aparell DEA i posar en coneixement la legislació aplicable.

Captació de fons públics no municipals, 9, 11 i 16 de març

En aquest curs es donaran eines a les entitats perquè tinguin més coneixements i informació         per participar en convocatòries de subvencions no municipals. L’objectiu de la formació és     contribuir a la gestió i enfortiment per garantir la seva viabilitat i continuïtat amb les          màximes garanties. També es facilitaran eines de millora de gestió econòmica i financera, i s’ajudarà a conèixer estratègies i eines de captació de fons privats.

Edició de cartells, 17 i 19 de març

Formació participativa i pràctica per donar les eines a les entitats per tal que realitzin l’edició de cartells de manera autònoma i fàcil. Aquest taller s’estructura en dues sessions amb objectius diversos: Sessió 1. Aprendre a editar cartells FEM MATARÓ amb una plantilla de Word. En aquest cas caldrà tenir un nivell bàsic d’ofimàtica. Sessió 2. Conèixer com editar cartells amb el programa CANVA, un  programa de disseny online gratuït. En aquest cas caldrà tenir un nivell mig d’ofimàtica.

Aquest segon trimestre també s’ha realitzat un curs d’elaboració de projectes: disseny, continguts i redacció. A més, l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats ofereix sessions informatives per a la tramitació telemàtica de la sol·licitud de subvenció municipal 2020 per a entitats. En aquestes sessions es mostra de manera pràctica com fer el tràmit (els participants poden portar tablet o portàtil), i també es resolen tots els dubtes que puguin sorgir. Serà els dies 23 i 30 de gener i 6 de febrer.

Per qualsevol dubte us podeu dirigir a l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats a través del correu electrònic participacio@ajmataro.cat